Wednesday, December 19, 2012

Nebunie in bucatarie :GOGOSI !

Recunosc, nu sunt o mare fana a dulciurilor in schimb ma omor dupa mancare. As putea sa mananc oricand, oricat ! Tocmai de aia le spun prietenilor mei sa nu mai imi adreseze intrebarea:''Ti-e foame ?'' pentru ca mie imi este foame tot timpul. Pe bune :-P...Totusi exista un desert care imi face papilele gustative sa danseze... pe orice muzica ! Mama mea ( iarta-ma mama) dar, nu a fost niciodata experta in gogosi. Daca ati incercat sa faceti gogosi banuiesc ca stiti cat de neplacut este cand ies betonate. Mama avea mereu ghinionul asta, noroc ca tanti Lena, vecina mea facea niste gogosi de iti venea sa te muti la ea. Am avut norocul sa fiu mini-ucenica ei, am furat reteta si acum o impartasesc cu voi.

Ingrediente:

  • Faina 1 kg
  • Galbenusuri 4
  • Lapte 500 ml
  • Apa 100 ml
  • Unt 100 g
  • Zahar pudra 150 g
  • Drojdie 40 g
  • Esenta de rom 
  • Esenta de vanilie
  • Sare
  • Coaja de portocala
  • Ulei

Puneti la incalzit laptele si apa. Incercati sa testati cu degetul temperatura lor pentru ca trebuie sa fie caldute nicidecum fierbinti. Amestecati 50 g de zahar pudra cu laptele si mai apoi zdrobiti drojdia in lapte si apa  si o lasati 15 minute. Intre timp amestecati foarte bine galbenusurile cu 50 g de zahar pudra.
Intr-un bol mare puneti 1 kg de faina, laptele cu drojdia, galbenusurile cu zahar si cele 100 g de unt topit. Nu uitati de esente, de coaja de portocale si de sare . Eu prefer mai mult aroma de vanilie si pun mai multa. Dau o aroma senzationala gogosilor esentele si coaja de portocala.
 Incepeti sa framantati aproximatix 8 minute.
Foarte importanta este consistenta aluatului. Trebuie sa fie usor de framantat. Daca simtiti ca e prea tare mai adaugati putin lapte cald, altfel riscati sa nu creasca gogoselele in momentul in care le puneti la prajit.

Acoperiti aluatul  cu un prosop si lasati-l sa dospeasca 80 de minute. Perioada in care puteti foarte usor sa faceti mancarea. Incercati sa feriti aluatul de frig.


Pe vremuri aluatul se intindea pe o masa pe care se presara faina insa, aceasta arde uleiul si e foarte toxica, asa ca va recomand sa folositi ulei.

Eu impart compozitia in 2 ca sa imi fie mai usor de intins. Luati un pahar si ungeti partea cu care o sa taiati gogoselele. Dupa ce ati terminat de taiat foile de aluat lasati-le sa se odihneasca 20 de minute.O sa vedeti cat de frumos cresc in acest timp.

Urmeaza partea cea mai simpla . Intr-o cratita se  incing 500ml de ulei si se prajesc gogosii 1-2 minute pe fiecare parte, la foc mediu. Foarte important : luati gogosii dospiti si puneti-i la prajit cu partea opusa celei care a stat pe masa de dospit. Folositi servetele de bucatarie cand scoateti gogosii ca sa retina uleiul.
 Dupa ce s-au racit putin tavaliti-i prin zahar ! Yam -Yam 
                                            Pofta buna !!!



No comments:

Post a Comment